Skulle jag fått välja så skulle jag velat bli katt

Japp, hade jag fått välja så skulle jag valt att bli katt, och jag är en kattmänniska på många sätt.
Sitter just nu och läser igenom lite anteckningar från kattföreläsningen förra veckan och hittar en del grejer som stämmer in även på mig...

Som t.ex:
  • Katter väljer sällan att lämna sitt territorium - Får jag välja så stannar jag i Jakobsberg, med det som är känt och välbekant för mig. Kan sträcka mig till några andra få bekanta platser om jag måste.
  • Katter föredrar att vara i kontroll över situationen - YES, please!
  • Katter undviker helst konflikter - Helst så...
  • Katter är känsliga mot dofter - Jag får ofta ont i huvudet av för starka dofter och kan till och med må illa
  • Katter är förberedda på det värsta - Då vet man att saker bara kan bli bättre!
Ock tänk er att vara sådär vackra, smidiga och graciösa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0