Tidig dag

Idag så gick jag upp 7.15 eftersom jag skulle vara på KTC klockan 8.00 och titta på preparat (ett fixat dött djur) och palpera (känna) på hundar och deras muskler.

Vi fick titta på muskler på en räv. Det såg lite konstigt ut när den var bar på ena sidan... och resten var fint och intakt. Vi fick även känna på lite vovvar. Jag kände på en Staffe, en Storpudel och en Japansk spets. Lite olika kan man säga ^^ Ska klämma lite på missen sedan när hon behagar vila ;)

Sedan så var jag schemafri ett tag och uppsökte biblioteket och kollade i två böcker + åt lunch och sedan var det RAID-information. De sa dock inte så mycket så då fördrev jag lite tid framför datorn i biblioteket.

Efter det var det dags för föresläsning igen :) Denna gång om Höftledsdysplasi (HD) och Armbågsdysplasi (AD). Intressant. Han som föreläste är en av dem som kollar på alla ca 20 000 röntgenbilder som kommer in varje år för koll av det här ^^ Lite häftigt sådär ;)

Jag har nyligen ätit middag och hade tänkt renskriva anteckningar från föreläsningen, men de har inte lagt upp materialet än :/ Så jag får väl kolla lite på musklerna igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0