Då var det slut... Slut på böcker alltså! ...

Då var det slut... Slut på böcker alltså! Jag hade 11 böcker (8 Kitty, 1 hästbok & 2 ur Twilight-serien) med mig som skulle läsas ut och nu har den hemska stunden kommit att lektyren är slut... Den sista boken som jag läste ut nyss var dessutom "Så länge vi båda andas", den svenska versionen av "Breaking Dawn". För dem som inte vet vad det innebär så är det den fjärde boken i "The Twilight saga" och något som man inte bör missa! Det tycker i alla fall jag ;-) Men jag är ju självutnämnd boknörd också så... Det var i alla fall med bitterljuv förtjusning som jag läste serien en gång till (har tidigare läst den på engelska). Jag blev lika trollbunden och läste med en plågsam intensitet, medveten om att ju fortare och ju mer intensivt jag läste ju fortare skulle det underbara ta slut... Man vill veta vad som händer samtidigt som man inte vill att det ska vara över... Så hur ska man göra egentligen? Den är dessutom så bra att man mår dåligt! Konstigt va? Man är lite självplågare ibland alltså... Men man känner så med karaktärerna att man själv känner deras smärta, lycka, uppgivenhet och allt där emellan. Jag gör i alla fall det och eftersom böckerna i serien är så populära som de är så tror jag nog det är fallet för många. De berör en på ett djupare plan. Nu är de i alla fall slut och jag längtar redan efter dem igen! Jag skulle vilja ha dem olästa så jag fick uppleva dem för första gången igen, uppleva magin som trollbundit så många med mig! Det är tyvärr omöjligt och jag måste ge mig ut på jakt efter nya böcker som kan fylla tomrummet. Det kommer jag nog att lyckas med för det har jag gjort förr med "Sagan om Isfolket", "Harry Potter", "Eragon", "Heartland" etc och nu allra senast med "Twilight", "The vampire diaries", "Shutter Island", förlagan till "True blood" och "Hush, Hush". Twilight-serien är nog dock en storfavorit... Så är det när man älskar böcker ;-) Man kan inte få nog av dem när man väl börjat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0