Västerort Djursjukhus - Dag 11

Idag så jobbade jag första helgpasset :)
Jag jobbade 9.30 - 16.30 med Elise och Sandra.

Det gick bra och det var rätt lungt ;)

Jag fick avliva en misse idag :(
Matte ville inte vara med... Förstår det! Jag skulle skämmas om jag ville avliva min endast 7-åriga katt som det inte var några fel på förutom att lite tänder behövde åtgärdas... Jäkla människor det finns! I alla fall så fick jag avliva då. Först så gav vi sedering och sedan så satte jag en butterflykanyl och sprutade in Pentobarbital. Den tog några agonala suckar och sedan så slappnade den av helt. Jag fick även prova ett hjärtstick. Efter det var det såklart dags att packa och fixa med papper och så.

Annars har det varit mycket städning och tvättning och hjälpa till att hålla. Jag har även kört lite prover på lab, sett två ultraljud samt kateterisering av hankatt ;)

Imorgon är det samma tider som gäller ;) Får se om det är lungt då också.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej!

Jag har sökt in till programmet till hösten och följer din blogg. Jättebra att få insikt i programmet eftersom du skriver ganska ingående :)



Tråkigt att avliva friska djur. Det där är ju en sak som gör att jag känner mig lite tveksam till om jag verkligen passar i yrket. Hur bemöter man den matten du skriver om ovan till exempel?



Men jag hoppas verkligen jag kommer in!



Mvh Ellinor

2011-04-04 @ 14:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0