Västerort Djursjukhus - Dag 24

Den 27/4 gick jag kväll.
Jag gick bredvid Emelie och jobbade 13-21.30.

Det var lite vaccinationer, lite återbesök för tänder och analkörtlar, lite rinnande ögon, lite klåda, en knöl på en tass som visade sig vara ett benbrott(!), röntgen, en avlivning pga. förstoppning, mycket städning eftersom det var lugnt och såklart assistens vid undersökningar och dylikt.

Klippte klor på en Amstaff igår där ägaren tyckte att jag var duktig och "inte som de andra som brukade klippa så det blödde". Haha, han hade nog inte sett min skylt där det står att jag är praktikant för då hade han väl inte låtit mig röra hunden ;) Men det gick bra och det kom inge blod :) Han hade dessutom nästan endast vita klor så det var lugnt.

Det var ännu en mycket lugn kväll som jag fick vara med om. Man kan ju hoppas att de 3 kvällarna som jag ska jobba i sommar håller samma klass och det inte kommer in något superakut då... Jag är ju i alla fall inte ensam då :) Men ändå. Det får gärna vara något att göra, men det behöver ju inte vara allt för akut, allvarligt eller svårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0