Västerort Djursjukhus - Dag 25

Idag så var jag på pol/akut.
Jag jobbade 8-17 och gick bredvid Elise.

Idag har jag tagit blodprov på två hundar :) Det gick bra, men jag har ju gjort det förut också :)
Sedan har jag assisterat, vaccinerat, rastat vårdhunden, städat operationsavdelningen, tvättat, städat, tempat, vägt etc.

Jag har även fått se en avlivning på en hund med ruskiga hudproblem :/ Den hade haft problemen ett tag och var så dålig att husse inte ville fortsätta utreda och jag förstår honom för hunden såg verkligen hemsk ut... Nedre halvan av hunden hade alopeci (alltså hade tappat hår), lichenifiering (förtjockad hud) och bakteriinfektioner m.m. Det såg inte riktigt klokt ut... Typ som en hårig dinosaurie/varan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0