Lördag

Idag gick jag upp tidigt och var iväg till Ing-Marie för att rida vid 9.
Jag, mamma och Alexandra red lite markarbete i ridhuset därute. Det var kul ^^ Det var länge sedan också! Vi fick även ta några skutt :) Jag hade Renaissance igen och hon är lite speciell. Ing-Marie kom fram till att jag bara får sådana hästar hela tiden ^^ Man kan ju undra varför. Haha. Hon tyckte att bommarna på marken var jättekonstiga, så först ville hon inte alls gå över dem, sedan hoppade hon över dem och det var inga små hopp! Till slut kunde hon springa normalt över dem i alla fall.
När vi hoppade sedan så var det stora språng även där ^^ Men det var bara att hålla i sig och hoppa med, för hon gick ju att få stopp på efter i alla fall.
När hästarna var trötta och vi jobbat inne i ridhuset ett tag så tog vi en skritt/trav-tur ut på en väg i skogen. Den avslutades lite dramatiskt med skutt på bakbenen för både mig och mamma, men det gick bra ^^
Efter ridningen satt vi ute på gården där och åt frukost :) Mysigt!

Sedan var vi hem och badade av oss och åkte sedan för (antagligen) sista solandet och badandet för i år :) Jag läste lite, löste sudoku och lyssnade på musik medan jag solade. Passade även på att ta 3 dopp innan värmen försvinner helt för i år. Det var faktiskt ganska varmt fortfarande ;)

Nu är det snart middag :) Det är bra, för jag är hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0