Tjugoåttonde dagen på sommarjobbet

Idag har jag jobbat 8-17 och jag gick med Claes.
Idag har det varit lite stressigt :/ Vi hade ingen stat eller sköterska idag heller så jag och Magnus som gick med veterinärer fick ta hand om det som skrevs in = lite stressigt! Jag kunde äntligen ta lunch en timma efter normal tid... Suck. Menmen, vi klarade oss igenom dagen.

Jag har tagit blodprov, skrivit in patienter, förberett för vaccination, skrivit journal, tagit hand om inneliggande, assisterat, röntgat etc.

Vi fick dessutom två "presenter" idag. Någon idiot hade ställt två kattungar i 8-månadersåldern utanför oss imorse och vår städerska Susse hittade dem. Stackars missar och bli övergivna, fast de ska inte behöva vara hos sådana idioter som kan tänka sig att göra så! Vi fick i alla fall tag på Kattkommando Syd som skulle komma och hämta dem på kvällen. De har tur också och är unga, för då blir de omplacerade snabbare.

Vi hade även in ett intressant fall med en katt som tappat klor och blivit infekterad i tårna. Det var väldigt mysko :/ Hoppas han inte fått/får infektion i tåbenet (osteomyelit) bara... Det såg lite äckligt ut :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0