Tjugofemte dagen på sommarjobbet

Idag har jag jobbat 9-18 och varit ansvarig för stationärvårdsavdelningen och sköterskelistan.
Idag har det inte varit mycket att göra, vilket var tur, för det kunde varit kaos som i fredags då jag jobbade ett likadant pass... Hinner till och med skriva lite nu när jag sitter i telefon och väntar på samtal ;)

Jag har suttit mycket i reception, tagit betalt, bokat in tider, faxat, suttit i telefon, tagit stygn, tvättat, städat, debiterat, assisterat etc. Så det har varit väldigt lugnt.
Inga inneliggande och bara två bokningar på sköterskelistan, en ad/hd-röntgen (som jag inte får göra, så den fick jag lämna över) och en suturtagning (som jag gjorde).

En lite rolig sak var att idag ringde det en kille med pygméigelkott. Man har tydligen det som husdjur. Vi kunde tyvärr inte ta in den eftersom ingen av veterinärerna kan något om pygméigelkottar, men det hade varit intressant! :) Jag har aldrig hört talas om att man har igelkottar som husdjur... Mysko!

Nu ska jag bara vakta telefonen typ en kvart till och eventuellt behöva ta något samtal till innan jag slutar klockan 18. Då ska bege mig till Levi för att äta kräftor ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0