Tjugosjätte dagen på sommarjobbet

Idag så har jag jobbat 9-18 och varit ansvarig för stationärvårdsavdelningen.
Dagen idag har varit ungefär som gårdagen. Lugn helt enkelt.
Jag har inte haft några inneliggande, eller jo, men den räknas knappt. Jag hade in en liten hund som skulle stanna ett tag för observation och för att veterinären skulle få reda på blodprovssvaren och ta ett aspirat från buken (som var vätskefylld) innan hon gick vidare med någon behandling. Så det enda jag behövde göra var att ställa in mat och vatten och eftersom jag hade mycket tid över så gick jag ut med henne på två promenader. Tyvärr så visade det sig att hon hade skrumplever, lite dåliga värden osv, så hon fick gå vidare :'( Lite sorgligt med tanke på att husse nyligen, för bara tre månader sedan, tagit hand om henne från hundstallet. Hon var dessutom en snäll liten krabat, riktigt gosig ♥

Annars så har jag tvättat, städat, fyllt på i alla lådor, hjälpt till om det behövts (var bland annat med och höll på ett ultraljud och en kanylläggning på operation), vikt kragar, förberett transportburar för morgondagens operationsintag, suttit i telefon etc.

Nu ska jag till Kallhäll och gymma med Levi! :D
Ikväll kommer mamma och pappa hem från Risbäck också ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0