Trettioandra dagen på sommarjobbet

Idag har jag jobbat 8-17 och jag gick med Jessica.
Vi var på akuten på förmiddagen och gick bokad på eftermiddagen :)
Idag så har jag tagit blodprover, skrivit in patienter, tagit in på rummet, tempat, skrivit journal, förberett för vaccinationer, assisterat, röntgat, suttit i telefon m.m.

Jag har även haft min lilla kattfarm på besök ^^ De skulle vägas alla tre samt så skulle Theo chippas. Theo är lättviktaren och väger 3,92 kg, Tristan väger 4,2 kg och Selma 4,81 kg. :) Det gick bra att chippa Theo också. Mamma fick hålla och så satte vi på henne en grön liten bödelmössa (en som täcker ansiktet) ifall min lilla nippertippa skulle få för sig att visa sitt humör (med tanke på den enormt grova kanylen...). Det gick dock bra :) Hon pep lite när kanylen skulle igenom hennes sega hud, men annars gick det bra. Hon verkade inte allt för sur på mig heller efteråt för hon gosade med mig sedan :)
Chip-kalaset gick på 336 kr med min rabatt som anställd :) Det tyckte jag var bra!

Imorgon är sista dagen på sommarjobbet för i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0