UDS Hästklinik - Dag 1

Idag var jag på polikliniken och jobbade 8.00-16.30.
Jag gick med lite olika veterinärer och sköterskor då det var ganska lugnt idag och man fick hoppa in där det fanns något ;)

Idag så fick jag, och Ulrika från klassen som också är där, våra skåp, blev runtvisade, fick vårt schema och sedan blev vi utplacerade där vi skulle vara för dagen :) Jag skulle vara på polikliniken.

Idag har jag fått:
  • Injicera intramuskulärt
  • Intravaskulärt genom kanyl
  • Hålla häst vid undersökning
  • Leda häst fram och tillbaka till box
  • Vakta sederad häst
  • Rykta
  • Mata
  • Assistera vid munundersökning
  • Spola av och desinficera en isoleringsmedicineringsbox och undersökningsrum med Desivon
Jag har fått se:
  • 2 hältutredningar
  • 1 intraartikulär injektion (vänster knä)
  • 1 munundersökning
  • Flera intravaskulär injektioner
  • 2 sondningar av kolikhästar och paraffingiva
  • Förberedelse och kopplande av dropp
  • 2 rektaliseringar
  • 1 Bukpunktat
  • Spritbandage över hövböld
En bra första dag tycker jag :)
Jag har även hunnit gymma efter 55 minuter i bilen hem ;) Så nu är det dags för badet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0