UDS Hästklinik - Dag 2

Idag var jag på polikliniken och jobbade 8.00-16.30.
Jag gick mest med Malin (Veterinär) och Åsa och Fia, men även lite med Lina (Djursjukskötare).

Idag var det lite mer att göra :) Idag började även veterinärstudenterna. Det var en hel bunt...
Det var även en som kom fram till mig och sa att han kände igen mig. "Jaha", tänkte jag, för jag kände inte igenom honom och hans svar ifrån vart var "en bild i omklädningsrummet"... Det lät ju suspekt, men det är så att det tydligen sitter bilder på mig och Ulrika i alla omklädningsrum på UDS så att alla ska veta vilka vi är ^^ Det var ju lite mysko...

Idag har jag fått:
  • Assistera vid ledanestesi
  • Tvätta och sterilisera innan ledanestesi
  • Injicera intravenöst genom kanyl
  • Bremsa
  • Hålla vid undersökning
  • Springa med häst vid hältundersökning
  • Longera vid hältundersökning
  • Förbereda boxar med mat och vatten
  • Städa m.m.
Idag har jag sett:
  • Avlivning med avlivningsvätska (Somulose)
  • Intraartikulära injektioner
  • Hältutredningar - Allt ifrån lite halt till blockhalt
  • Kanylläggning
  • Tempning
  • Avtagning av sko m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0