Besöket på djursjukhuset avklarat :)

Nu har jag och Theo gjort dagens resa till djursjukhuset.
Vi gick 9.15 och kom hem 11.00.

Theo har varit ute på äventyr hon :) Hon har blivit tempad, klämd på och kollad i ögon och mun. Jag kan ju säga att hon inte riktigt förstod meningen med det hela... Hon försökte säga åt mig att det var onödigt och borde upphöra (hon la tänderna mot min arm när jag höll fast henne) men jag tyckte att hon fick stå ut och det gjorde hon.

Veterinären kunde knappt känna njurarna, såsom det ska vara och det lilla hon kände kändes i alla fall inte onormalt :) Yay! Hon trodde dock att det säkert var en njure jag känt men att hon kanske haft en magsäck som tryckt upp den eller att hon låg så att den trycktes upp. Hon hittade heller inget annat som kunde förklara det, så då borde hon inte ha någon tumör. Yay igen! Hon kan ju dock inte lova att allt är helt som det ska eftersom hon knappt känner dem och inte sett dem, och skulle hon lova det skulle hon ju faktiskt göra fel. Så hon sa att om jag ville vara helt 100 % säker att det inte är något fel på storlek eller byggnad utav njurarna så får man gå vidare med ultraljud, men att det inte är något som är akut utan att man kan avvakta eftersom hon inte har några symtom på njurfel eller så.

Det var ju dock bra att jag kom in eftersom att hade hon haft ett njurfel så hade det varit ganska allvarligt eftersom hon bara är 2 ½ och de då inte brukar ha njurproblem och har de det är det grava och akuta fel.

Vi pratade även bantning och tänder och som jag trodde så skulle hon behöva bantas till ca 3,7 kg :) Så det blir nästa projekt. Det kommer antagligen innebära ett foderbyte eftersom hon inte hållit vikten med sitt nuvarande foder (Royal Canin Sterilised). Jag fick med mig provpåsar med Hill's r/d och Specific FRD och ska se om hon kan tänka sig att äta det under viktnedgången ;)

Nu kan jag andas ut i alla fall ^^ Min älskade missa kommer finnas kvar ett tag till
Får se hur länge mina armar kommer vara trötta efter att ha släpat totalt 5,4 kg (katt + bur) fram och tillbaka till Djursjukhuset bara ;) Haha, men nu är det dags att plugga!

Kommentarer
Postat av: moster

Vilken tur att det gick bra .

2011-12-08 @ 20:37:42
Postat av: moster

Vilken tur att det gick bra .

2011-12-08 @ 20:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0