Bokat tid

Japp, då har man bokat tid för Theo på Djursjukhuset :(
Tycker alltid att det är så läskigt att ringa sådana samtal... Både för att det är läskigt att ringa samt att man är lite nervös för att man är orolig för djuret.

Vi ska i alla fall dit på torsdag klockan 10.00 för att få henne undersökt. Jag är lite orolig för att hon inte ätit ordentligt, men det går åt rätt håll så jag tror det löser sig snart (peppar, peppar!). Hon åt bättre imorse än morgnarna innan och igår åt hon bättre än dagarna innan. Jag är dock mest orolig för den struktur jag kände i buken på henne i lördags :( Jag vet inte riktigt vad det var... Det var en rund, lite avlång struktur på vänster sida i buken ganska dorsalt ca 5 cm bakom revbensbågen. Hon ömmade inte där eller något, men den låg väldigt ytligt för jag kände den när jag strök henne över sidan när hon låg på sidan i soffan och sov.

Jag frågade min lärare Sarah igår om det kunde vara njuren (eftersom den var i rätt område och var rätt form och så) och hon kunde ju såklart inte svara säkert, men hon sa att det brukade vara svårare att palpera njuren på vänster sida, även om den ligger ytligare. Hon sa att på äldre, muskelfattiga katter kunde man känna en förstorad njure lättare, men jag vet inte vad "lättare" betyder :(

Så nu hoppas jag på att hittat något helt naturligt och att det inte är en forstorad njure eller en tumör eller så :'(

Vi får väl se på torsdag...
Då får vi börja med palpation och vanlig undersökning och sedan får vi se om de vill gå vidare med något mer och t.ex. ultraljuda eller något, men då skulle vi få komma tillbaka en annan dag då ingen kunde ultraljuda på torsdag.



Jag hoppas att min bebis inte är sjuk :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0