En värdefull missa

Usch, vad det är jobbigt att gå och oroa sig.
Jag vill ha henne undersökt nu så jag slipper gå och tänka på fler skräckscenarium :'(

Usch, så dåligt man mår när man går och oroar sig för sin älskling.
Vad stressad man känner sig när man inte kan göra något förrän man gått till veterinären.
Vad hjälplös man känner sig.
Vad svårt det är att koncentrera sig.
Hur lätt det är för tankarna att sväva iväg.
Hur nära man har till gråten.
Hur lätt det är att tänka det värsta...

Jag är rädd för att min missa ska bli utdömd som omöjlig att rädda, svår att rädda eller kroniskt sjuk livet ut.
Jag är rädd att det är en tumör eller en förstorad njure pga. en underliggande njursjukdom.
Jag är rädd att min missa ska behöva dö ung.

Jag är rädd att jag redan ska mista henne...

Inte nu, inte än, helst aldrig någonsin men jag vet ju att det en dag kommer att hända. Det är ju oundvikligt...
Jag vill bara inte att det ska hända nu och inte snart heller för den delen. Jag vill att hon ska ha många år kvar, många år med mig och Tristan och resten av famljen. Jag vill att hon ska vara frisk och må bra och få vara hur tjurig och bestämd och envis hon vill, bara hon inte mår dåligt utav det.
Jag vill inte behöva ta ett sådant beslut nu!


Jag vill ha kvar min bebis, min trygghet, min kompis, mitt husdjur, min sambo, min stöttesten som alltid finns där och min kompanjon genom åren i Skara som har delat alla erfarenheter här tillsammans med mig ♥ Hon har kämpat med mig genom att bara finnas där, hållit mig sällskap, drivit mig till vansinne, fått mig att skratta, legat hos mig och värmt mig, inspirerat mig, hjälpt mig i studierna genom att vara övningsdocka och förgyllt min vardag.

Jag hoppas verkligen att jag bara fått tänka alldeles för mycket och blåst upp allting. Jag vill att veterinären bara ska hitta helt naturliga saker vid palpationen. Jag hoppas inte att det ska behöva gå så långt att hon behöver undersökas vidare. Det ska bara vara så enkelt att det inte hittas något konstigt. Jag vill att hon ska förklaras helt frisk!
Snälla, snälla! Säg bara att det inte är något fel på min älskling!



Min lilla lycka ♥

Kan jag få ha lite tur denna gång? Snälla?
Låt mig få behålla min sötnos och låt henne vara frisk

Kommentarer
Postat av: Anonym

Försök att inte oroa dig! Det kommer att gå bra:)

2011-12-06 @ 19:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0