Skolan idag

Idag har vi haft en norsk dyrepleier som pratat om lite rehab :)
Det är jäkligt svårt att förstå vad hon säger ibland bara :/

Än så länge har vi bara pratat lite grann om hur man ska utvärdera skadorna och lite kort om vad man kan göra för behandlingar och på eftermiddagen fick vi prova på goniometri (en slags gradskiva typ som man mäter ledens rörelseomfång med och hur man mäter kring ben med ett speciellt måttband med kraftmätare.

Imorgon ska vi fortsätta och prata rehab och så ska vi få prova på att träna våra hundar med balansboll ^^ Roligt!

Jag har även letat fler möjligheter till Studiebesöksplats. Hittade Mälarens hundsim i Bålsta som jag mailade till. Jag väntar ju även svar ifrån Bagarmossen, men jag tänkte att det nog var bra att fråga en till eftersom tiden börjar bli knapp. Skulle de båda säga nej, får jag leta vidare... Igen... :/

De jag har frågat:
  • Hundfyren - Kunde ej
  • Hundkuranten - Kunde ej
  • Regionsdjursjukhuset Bagarmossen - Har ej svarat än
  • Mälarens hundsim - Har ej svarat än

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0