Skolarbete

Just nu så sitter jag i biblioteket och har precis reviderat min vårdplan lite.
Fick ett litet tips ;)

Vi hade föreläsning om smärta och smärtbehandling 9.00-12.00 idag och då så visade läraren upp ett exempel på en smärtskala för katt som jag har letat en massa efter. Innan hade jag ju valt en annan smärtskala som jag visste inte var anpassad för katt, men som jag ville göra om något för att få det att fungera.

Nu när jag suttit och letat har jag hittat själva skalan men inte hur de kom fram till den. Den artikeln får jag inte läsa för den finns inte på nätet... Den finns bara citerad :( Men jag har i alla fall en annan artikel som berör den eftersom en av personerna som hittat på smärtskalan har skrivit en av artiklarna jag använt mig utav till smärtdelen. Så jag har nu skrivit om texten lite och valt den smärtskalan istället ^^ Fick då ändra om med mina källor, men det var det värt för nu känns det bättre! Var lite osäker gällande min smärtskala innan eftersom jag visste att den inte var tillämpbar på katt i sitt originalskick och hade motiverat och förklarat det i och för sig, men ändå.

Jag har även fått boka om mitt studiebesök på Bagarmossen då de hade dubbel(trippel?)bokat så att vi skulle vara 3 stycken som besökte dem den 22/12. Jag ska då dit 28/12 istället.

Jag har även renskrivit lite anteckningar från onsdagens föreläsning som vi fick materialet till idag.

Så då har jag fixat lite i alla fall :)
Nu väntar jag bara på eftermiddagens föreläsning som börjar 15.15 och håller på till 16.30. Den som skulle varit 13.15 till 15.15 blev inställd, eller rättare sagt så blev den som skulle varit imorse inställd så då hade vi Smärta och smärtbehandling då istället och ingenting nu.
Får se vad jag hittar på nu då ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0