Smärta...

Ja, nu har jag skrivit delen om smärta i mitt arbete.
Efter att ha läst och använt mig utav fyra artiklar.

Det rullar på och blir bara mer och mer hela tiden... Uppe i 3 ½ sida nu och det känns lite oroväckande. Jag tror att jag kommer att få korta ner saker och ting i slutändan, men det känns ändå som om jag tagit allt så kort som möjligt :/ Sådant är alltid jobbigt eftersom det känns som om kvalitén på saker och ting blir sämre för att man inte får skriva så långt och förklarande som man vill. Menmen, det får jag oroa mig för sedan om det blir så. Nu ska jag försöka mig på att hitta lite bra källor till delen om muskler (dess läkning och utvärdering av skadorna).

Just nu har jag skrivit om:
  • Inledning
  • Omvårdnad
  • Foder och aptit
  • Vattenintag, törst och vätsketerapi
  • Urinering/Defekering
  • Smärtbedömning och smärtlindring
  • Kort om skadan - Etiologisk och funktionell diagnos
  • Fakta om nerver och dess läkning
  • Fakta om utvärdering av nervskador
  • Lite kort om "övrigt"
  • Gjort försättsblad och steg för steg fixat med referenserna

Det jag har kvar:

  • Fakta om muskler och dess läkning
  • Fakta om utvärdering av muskelskador
  • Behandlingsmetoder för nerver och muskler
  • Behandlingsprotokoll, tidsaspekter, delmål, mål
  • Hemgångsråd
  • Eventuella övriga mediciner
  • Etiska spörsmål

Fast det känns som om jag har skrivit mycket så finns det mycket kvar att göra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0