Dagen

Idag så åkte Becca hem :(
Det har varit väldigt trevligt med besök ;) Vinkade av henne på stationen 10.55 och sedan begav jag mig till KTC.
Där gjorde jag först färdigt min powerpoint inför morgondagens föreläsning och tränade lite på vad jag skulle säga. Sedan kom Anna vid 12.30 och vi övade på de praktiska examinationerna.
Det gick bra och nu känns det lite bättre. De är ju egentligen ganska logiska så det går nog bra. Gjorde dock inte två stycken eftersom vi ej haft övning på dem än och inte visste vad vi skulle använda för grejer.
Efter det promenerade jag hem igen.



Rotameterblock och förgasare för Sevofluran



Förgasare för Isofluran och Q-block med absorber




Bernerventil och Bainsystem



Injektor, utsug och flödesvisare



Manometer kopplingar mellan gasslangar



Diskdesinfektorn och ångautoklav




Insidan på diskdesinfektorn och jag sterilklädd med en panda...

Nu har jag renskrivit lite och pratat med mamma och pappa :)
Sedan ska jag träna lite på redovisningen. Jag har tänkt göra lite stödlappar, men jag ska träna lite mer först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0