Har man otur eller?

Var och handlade efter skolan.
Det började med att jag halkade omkull med cykeln på vägen dit -.- Jättekul... Verkligen... Som tur var så blev jag bara lite moddig på vänster knä så det var ingen fara. En tant var dessutom snäll nog att fråga hur det gick :)

Sedan kom jag i alla fall till Ica, hel men kanske inte helt ren...
Jag hade tagit med mig två kassar, en i plast och en i papp (miljövänlig/ekonomisk ^^). Jag hade tagit mig ut till cykeln och hade låst upp den och allt och när jag skulle lyfta upp pappkassen till styret så brister den på mitten!

...

All min mat i den kassen ligger alltså på marken helt plötsligt. Som tur var det bara en banan som gick lite sönder annars höll allt. Jag skyndar mig i alla fall att samla ihop allt och funderar samtidigt på hur jag ska lösa det. Då kommer det en snäll liten tant som erbjuder sig att gå in och fixa en ny kasse till mig. Puh! Tänk så snälla människor det finns! Hon hämtar i alla fall två kassar till mig. Jag tackar och hon går till och med därifrån med min trasiga kasse för att slänga den åt mig! ♥
Sedan slår oturen till, igen! Jag har precis packat om den ena kassen och ska lyfta den till styret och då brister ena handtaget!
Satan!

Jag lyfter nästa kasse och samma sak händer där!! :@ GAH!!

Jag ger upp och krånglar mig på något sätt hem med två tunga, fulla och trasiga kassar på en killcykel utan vare sig pakethållare eller korg...

Ibland har man tur...

För att göra det ännu lite roligare så hade jag fått mail från SJ när jag kom hem.
Jag blev ju 1 timma och 25 minuter försenade förra torsdagen när jag skulle hem och enligt deras resegaranti så skulle jag få 100 % tillbaka i form av ett värdebevis. Nu när jag fick mailet så stod det att jag bara skulle få 133 kr!
Man kan ju bli galen för mindre alltså...

Nu hoppas jag dock att min otur för dagen (kanske månaden? Please!?) är över så att det blir trevligt när Becca kommer och gör mig och missarna sällskap.

Nu ska jag renskriva lite grejer, fortsätta tvätta och sedan ska jag hämta Becca på stationen. Får se när det blir bara, för hon är minst 30 min försenad redan... -.-
SJ alltså...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0