Övning i Sterilisation + Studiebesök på Sterilcentral

Idag så var jag först på övning på KTC.
Vi gick igenom sterilisation, autoklaven, packning etc. Det tog ca en timma.

Sedan var jag hem till Anna.
Pluggade, pratade och åt lunch.

Efter det begav vi oss till KTC igen för att möta upp gruppen som skulle på studiebesöket.
Det blev lite krångel med bilarna osv., men till slut kom vi iväg och vi hann i tid i alla fall ;)
Det var mycket intressant och allt ser så proffsigt ut. Det mesta var typ helt automatiskt också. Vi kommer ju knappast få sådana där avancerade saker på djursidan... Enligt lärare och gästföreläsare så får vi ju för det mesta nöja oss med något litet skrymsle som man knappt får plats att arbeta hygieniskt på :/ Tråkigt, men troligen väldigt sant... Jag vet ju hur "sterilcentralen" på Albano såg ut. Inte så farlig som det skulle kunna vara, men inte så snitsig som den vi var på. Den vi besökte i Lidköping var tydligen Sveriges bästa när den stod färdig för två år sedan. Nu visste dem inte om de fortfarande var bäst.
Vi fick även se ett operationsrum... WOW, alltså... Man kan ju undra vad utrustningen där kostade! Sådär fancy är det ju inte heller på djursidan ^^

Efter det var jag hem till Anna en stund igen då vår övning i operationstvätt blev inställd och jag skulle möta Paula från Vänerbrodyr vid 16 för att få min SLU-jacka ^^

Hämtade jackan vid 16 och sedan cyklade jag hem ;)

Nu har jag renskrivit det sista ifrån dagens föreläsning och tänkte nog ge mig i kast med dammet och kattsanden på golvet...
Efter det ska jag bada och sedan ska jag titta på Top gear och American dreamz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0