Tv-licens

För att få avanmäla sin tv-licens måste man göra sig av med tvn.

Det räcker inte med att man inte kommer vara i lägenheten där tvn står och inte kommer bruka tvn. För att slippa undan tv-licensen måste tvn ut ur lägenheten.
Detta fick jag veta genom ett telefonsamtal från Radiotjänst igår, då de svarade på mitt mail.
Så det är bara att flytta tvn till ett annat ställe än min lägenhet.
Min tv ska alltså omplaceras till pappa under praktik och sommarlov, eftersom han betalar tv-licens och alltså inte behöver betala något mer för ytterligare en tv. Därför vill jag nu slippa tv-licens under praktiken och sommarlovet!

Får se vad de svarar på dagens mail då...
För det är faktiskt en onödig kostnad med 174 kr/månad i åtta månader, om man kan slippa den!

Kommentarer
Postat av: Crusher of dreams

Kan du inte bara ställa den i källaren?

2011-01-27 @ 16:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0