Vila sig i form

Katter är minst sagt bra på att vila.

Jag tror till och med på att de kan vara mästare på att slöa och slappa. I alla fall vissa individer är sådär grymma på att ta det lugnt ;)

Theo är ganska bra på att slappa när hon vill ^^
Hon kan se sådär naturligt loj ut utan att anstränga sig vidare mycket och det är väl det som är grejen. Att inte anstränga sig, utan att slappna av och är man lika slapp i lederna och lealös som Theo, så är det ingen konst

Just nu ligger hon i köksfönstret och vilar sig i form för kvällens bravader, som hon i och för sig är lyckligt ovetandes om... Vet inte om hon skulle anmält sig frivilligt själv, om hon haft ett val, men nu tycker matte att man ska stödja forskningen, och särskilt svensk forskning.
Det är ju i alla fall inget som gör ont, kanske något stressande och ovant, men ej smärtsamt. Det kan ju till och med vara nyttigt för henne själv i framtiden, man vet ju aldrig vet som kommer få artros...

Vi hoppas att den lilla divan, som min missa omisstagligen är, är på bästa humör, klarar hälsoundersökningen och sedan går rakt och fint. Jag hoppas även att hon inte tycker att det är allt för jobbigt och obehagligt.
Det knepigaste är dock att få oss dit, utan att det blir obehagligt eller tar alldeles för lång tid.


Min sötnos ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0