13/7 - Avresa och första kvällen i Rom

Den 13/7 begav vi oss ifrån Arlanda till Fiumcino i Rom :)
Vi fick skjuts till Arlanda av Levis pappa och vi flög därifrån vid 16.10. Vi växlade även hälften av reskassan där på Forex och gick igenom det vanliga sakerna vid utlandsresa, såsom incheckning, bagageinlämning etc.



På Arlanda

Ca klockan 19.20 anlände vi till Fiumcino och fick där vänta på bagaget i en hel evighet... Det tog banne mig typ 45 minuter innan vi fick vårt bagage :/ Menmen, till slut fick vi det i alla fall och kunde bege oss ut i jakt på en buss till Roms centralstation Termini. Eftersom bagaget tog sådan tid så missade vi precis bussen som gick 20.30 och fick alltså vänta en halvtimma extra pga det. Så 21.00 tog vi i alla fall bussen till Termini och var framme där ca 22.00. Sedan knatade vi sista biten till hotellet.
Väl på hotellet så betalade vi för våra 8 dagar och installerade oss (= slängde in bagaget och begav oss ut för sen middag).
Vi var så hungriga så vi valde första bästa, alltså pizzerian på hörnet. Det visade sig vara ett misstag då vi:
  1. Typ lyckades hitta den enda icke italienska pizzerian...
  2. Det var riktigt äckliga pizzor, med tanke på att vi var i pizzans hemland...
  3. Det inte var särskilt billigt...


Vi och våra pizzor... och nej min pizza borde inte varit gul :(

Det var lite av en besvikelse, men det var ju tur att inte alla pizzor vi åt var sådär ;) Jag tycker liksom inte att man borde misslyckas med en Margherita... Typ den enklaste pizzan! Men min var typ bara ost och inget mer, men den smakade dock smör...

Aja, sedan gick vi tillbaka till rummet, duschade av oss, jag packade upp lite, vi läste och släckte sedan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0