14/7 - Via del Corso, Fontana di Trevi, Pantheon, Spanska trappan & Castel sant'Angelo

Vi började den första dagen i Rom med att vandra ner till Termini och köpa veckokort för tunnelbana, buss och spårvagn.
Efter det använde vi våra nya kort för att åka till Piramide där vi tänkte gå på en marknad som Levi ville besöka. Den fanns dock inte där :/ Så vi åkte till Colosseum istället, men för att få studentrabatt var man tvungen att ha med sig leg och det hade inte jag så vi fick hitta på något annat.
Då gick vi en bit på Via del Corso (typ Drottninggatan) och svängde sedan av mot Fontana di Trevi, fortsatte mot Pantheon, Piazza Colonna, Piazza del Popolo och Spanska Trappan.



Fontana di Trevi




Pantheon



Fontänen utanför Pantheon



Spanska trappan

Vi åt lunch på en liten restaurang vid namn Due Colonna på vägen till Pantheon på Via dei Pastini. Jag åt Bucatini All'Amatriciana och Levi åt Spaghetti Vongole.



Min och Levis mat

Sedan åt vi middag på L'Isola della Pizza på Via degli Scipioni 45, där Levi varit förra gången han var i Rom. Det blev våran favoritrestaurang.



Utanför restaurangen och Levi :)



Förrätterna minus bruschettan :)




Min & Levis pizza

Efter middagen åkte vi hem till rummet igen. Efter att ha vandrat förbi Castel Sant'Angelo, en liten marknad vid Tibern, Piazza de Tribunali och Piazza Navona hittade vi en buss som gick till Termini som vi tog och sedan gick vi sista biten hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0