Nittonde dagen på sommarjobbet

Idag så jobbade jag 9-18 och jag hade hand om stationärvårdsavdelningen.
Senare fick jag även vara sköterska då Amelie kompade ut. Jag har gett injektioner, hållt koll på dropp, skrivit journal, suttit i receptionen, tagit betalt, suttit i telefon, direktreglerat, matat, gett kontrast, röntgat, förberett för vaccinationer etc.

Dagen har gått ganska snabbt fastän jag inte hade så mycket att göra. Jag hade bara 3 patienter på hela dagen. En katt med kisseriproblem, en katt som kräkts och en katt till med kisseriproblem ifrån operation.

Dagens utmaning var när jag som sista sak idag fick prata engelska med en dam på telefon. Märkts det att man läst Engelska C? Hmm... kanske inte alltid ^^ Haha, men jag tror hon förstod mig i alla fall. Det är dock svårt när man inte vet vad alla sjukdomar och så heter...
Aja, det gick i alla fall ;)

Nu ska jag ta hand om min tomatsoppa med tortellini på spisen. Det ska bli matlådor ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0