Sjuttonde dagen på sommarjobbet

Idag så jobbade jag 8-17 och jag gick med Maggan.
Idag har jag röntgat en jätteschäfer vars lungor knappt fick plats på plåten och som inte ville vara med och konstrade en hel del... Jag har tagit en del blodprover, assisterat, tempat, vägt, gett injektioner, assisterat vid ultraljud och cystocentes, städat, packat upp apoteksvaror, tvättat etc.

Jag har även fått in en "akutpatient"...
Vi förberedde oss på värsta akutpatienten som det lät på telefon. Den hade fått en allergisk chock, svullnat upp i hela ansiktet och var blek i slemhinnorna. Vi förberedde oss med kanyler i olika storlekar, filtar, syrgas och hela kavalleriet.
In kom en liten sheltie med puffiga ögon och en minimalt svullen nosrygg... Och blek var den då inte. Den var pigg >.< Suck... Den fick gå hem med en kortisoninjektion som inte var livsnödvändig precis, för det där skulle typ lägga sig inom ett dygn.

Annars har dagen varit ganska lugn ;) Vilket var skönt!

Nu är det bara imorgon kvar, sedan är det semester för en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0