Tjugoandra dagen på sommarjobbet

Idag har jag jobbat 8-17 och jag gick med Claes.
Idag så har det varit som typ resten av veckan, stressigt ena halvan av dagen och superlugnt den andra halvan.
På förmiddagen hade vi 10 bokade patienter som vi kom efter med direkt. Bland annat var det två patienter i rad som behövdes sederas och de får ju inte jag hantera... Så jag fick byta lite med andra ett tag. Sedan har jag tagit blodprov, assisterat, skrivit journal, tagit in på rummet, vägt, tempat, rakat etc.

Idag fick vi dessutom in en hund på akuten som blev påkörd igår :( Stackaren hade blivit överkörd totalt och man visste inte om han blivit överkörd av ett av däcken dessutom.
Idioten till förare hade mage att säga "att han ville ha djurägarens mobilnummer så att han kunde få tag i henne för att få ersättning för skadorna på bilen"... Vilka idioter det finns alltså! Det slutade dock med att hans försäkringsbolag hade ringt upp henne och sagt att de skulle betala för hundens veterinärvårdskostnader. Så som det ska vara!

Nu ska jag gå ner i tvättstugan! Kul kvällssyssla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0