Tionde dagen på sommarjobbet

Idag så jobbade jag 8-17 och gick med Johan.
Vi hade egentligen bokad lista hela dagen, men en veterinär var sjuk så vi fick ta många av hans patienter på förmiddagen och en del akutpatienter på eftermiddagen. Det gick bra i alla fall :) Vi hade fullt upp men vi klarade det!

Jag har tagit blodprov, assisterat, tempat, vägt, förberett för AVL, skrivit journal, förberett för sedering, förberett för vaccinationer, tagit in på rum, faxat, injicerat suprolerinchip (kemisk kastration), förberett för patellaintyg etc.

Vi hade in några jobbiga djurägare idag som trodde att jag inte kunde sticka hunden i nacken och injicera suprolerinchipet bara för att jag inte var veterinär >.< Johan förklarade dock att det inte blev bättre för att han stack och när husse sedan inte kunde hålla ordentligt så fick Johan hålla chihuahuan också och jag stack. Matte och Husse var riktigt sjåpiga och ojade sig redan när jag skulle läsa av chipet för att hunden "var så rädd"... Men hallå! Det gör inte ont att läsa av ett chip...Suck!

Nu ska jag ta och åka och bada med Levi ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0