Tredje dagen på sommarjobbet

Idag så jobbade jag 9-18 och jag var på stationärvårdsavdelningen.
Jag var dock inte bara där utan jag fick vara lite överallt ^^ De var några som var sjuka, så vi var några man korta och därför fick jag både vara statare och vara sköterska åt Johan hela dagen och hjälpa till där det behövdes. Där fick man igen för den lugna gårdagen!

Så jag har tagit hand om en kräk- och diarréhund och rastat, röntgat, gett kontrastvätska, medicin och tempat honom under dagen. Jag röntgade honom till och med alldeles själv, helt utan assistans, med bara sandsäckar och en vagga. *Stolt* ^^ Han var verkligen jättesnäll, och lite medtagen kanske... ;)
Sedan har jag röntgat en del fler patienter, tagit blodprov, assisterat, tvättat, klippt klor, skrivit journal, svarat i telefon etc.

Dagen har gått bra i alla fall, pressen till trots, så jag är nöjd ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0