Idiotfrisör

Ja, man kan ju tycka att min moster hade rätt när hon sa att "kunden alltid har rätt".
Det tycker även jag, men det tyckte tydligen inte min idiot till frisör...

Jag gick i alla fall dit efter skolan för att färga om håret för att det inte alls blev nå bättre efter 3 tvättar (han hoppades säkert på att han skulle bli av med problemet...). Det gick bra. Jag valde en ny färg, med egna restriktioner den här gången för att jag ville komma därifrån med en någorlunda naturlig färg och inte ett misslyckande till... Jag vågade inte chansa på att han förstod mig rätt denna gång utan valde en vanlig mellanbrun färg. Den blev såklart inte så ljus på mig som den var på provet, men det gjorde inte mig någonting för jag ville gärna ha det mörkare.

Så allt var bra tills jag skulle gå.
Då säger han: "Du, du vet att det var ditt fel att det blev fel första gången"... WHAT LIKSOM!? Är människan dum i huvudet!? Så säger man inte till en kund! Då frågade jag vad han menade med det och då påstod han att det var mitt fel att det blivit fel färg, att han rekommenderat en annan färg som var det jag ville ha...
Jag hade sagt "Mörkt brun, med lite rött i, typ koppar". Då rekommenderade han en askbrun... Alltså en väldigt grå brun färg. Inte vad jag ville ha. Sedan uppfattade inte jag det som om han rekommenderade något annat. Om han då visste att den här färgen inte var vad jag ville ha, varför sa han inget då? Varför försökte han släta över efteråt och säga att han tyckte att det var en jättefin färg som det inte var något fel?

Pucko...

Jag sa i alla fall hejdå och gick och han kan ju glömma att han får se mig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0