Städat och slängt min yukkapalm :(

Idag så har jag dammsugit igen.
Det kändes som om det vore dags då Theo tappar extra mycket hår för tillfället och när man ser Tumbleweed-hårbollarna komma rullandes över golvet vet man att det är dags att ta fram kattskrämmaren...

Jag har dessutom slängt ut yukkapalmen då Tristan i natt hade tagit sönder den sista grenen med blad och den därför enbart skulle bestå av två stubbar... Då tyckte jag att det var dags. För han hade ju dessutom, för några dagar sedan, slaktat de två nya små skotten som kommit upp, så då var det ju inget mer att hoppas på. Det blir då en blomma mindre att släpa på hem.

Nu har Theo och Tristan dödat varsin yukkapalm. Jag vet inte vad de har emot just dem... Theo puttade ner min förra från skoskåpen 2 gånger så att den dog och den hade överlevt mig flera år därinnan och nu så har Tristan massakerat sönder ersättaren. Tråkigt, men vad ska man göra? Jag kan ju bara hindra dem när jag ser att dem gör fel och man kan ju inte vara vaken och hemma dygnet runt.



Såhär fin var den dagen Tristan kom...

Nu ska jag återgå till föreläsningsanteckningarna som jag höll på med innan jag tog paus för att städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0