Västerort Djursjukhus - Dag 2

Idag så var jag på Operation med Elise :)
Det var mycket intressant med en hel del anestesi som man fortfarande har färskt i minnet ^^ Jag jobbade 7.00 - 16.00.

Jag fick se:
  • 2 honkastrationer (OHE - Ovariehysterektomi)
  • En hankastration av hund
  • En hankastration av kanin
  • En spolning av en sprucken analsäck och en hel
  • En reponering av "Cherry Eye"
  • En åtgärdning av en skadad klokapsel
  • En åtgärdning av ett bråck på en honkatt
Jag fick:
  • Öppna upp på morgonen och förbereda rummen
  • Vara med vid intag/utlämning
  • Premedicinera och injicera ketalar
  • Städa
  • Raka, tvätta och sprita bukar/andra områden inför operation
  • Rasta
  • Räcka sutureringsmaterial och annat vid operationer
  • Tatuera en katt i örat
  • Skriva i papper
  • Hålla
  • Provtrycka anestesiapparaten
  • Fylla på Isofluran i förgasarna
  • Blev även förhörd av Elise gällande några förkortningar och dylikt
Det har varit en intressant och rolig dag :) Vi fick dessutom lunch på jobbet och Dechra som har Specific (fodret) var där och pratade lite om deras kräk/diarréfoder ;)

Nu ska jag dock gå och bada! Sedan blir det House!

Kommentarer
Postat av: Gulaschbaronen

Jag vill också praktisera!:O

2011-03-23 @ 14:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0