Västerort Djursjukhus - Dag 3

Idag var jag inne på operation igen.
Jag jobbade 8-17 idag och var med Elise igen :)

Jag fick:

  • Förebereda djur inför operation (sedera, smärtlindra, injicera ketamin, raka, tvätta, bära in i salen, sprita, räcka grejer till veterinären)
  • Injicera intramuskulärt och subkutant
  • Rasta
  • Städa burar
  • Tvätta
  • Hålla vid röntgen
  • Hålla vid kanylläggning
  • Ta biopsier från magsäcken med gastroskopitång
  • Klippa klor på kissemissar
Jag fick se:
  • En Klofalsextirpation
  • En gastroskopi
  • En hanhundskastration
  • 2 honkattskastrationer
  • På slutet kom det in en katt med en pinne i magen(!) men den satt typ bara under huden för den lossade ganska snabbt. Kissen hade dock ramlat från en balkong flera våningar upp, ner i en buske och man vet ju inte hur skadad och medtagen den var... Så den behölls för observation.
Det är alldeles lagom mycket att göra :) Det finns något att göra hela tiden men man behöver inte stressa! Dessutom så får jag börja lite lätt, vilket känns bra.
Jag fick även lunch på jobbet idag igen. Denna gång var det Thaimat ^^ Lyx! Samt att Hill's var där och föreläste om sitt nya FLUTD/FUS-foder för kissemissarna.

Nu ska jag gå och sänka ner mig i badet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0