Västerort djursjukhus - Dag 4

Idag har jag varit på operation, men denna gång med Tina.
Jag jobbade 7.30-16.30 :)

Jag har fått göra lite nya saker idag:
  • Sytt fast en drän ^^ - Lite annorlunda mot att sy i disktrasa...
  • Passat narkos på 2 hundar, såklart med någon annan i närheten!
  • Gjort sårtoalett på samma katt som fick dränen
  • Räknat ut doser
  • Tvättat burar/transportburar
  • Varit med och tagit anamnes och inskrivningsuppgifter
Jag har fått se lite nya saker också:
  • Ett inguinalbråck/ljumskbråck - Där i låg livmodern...
Sedan var det såklart det gamla vanliga såsom kastrationer, premedicinering etc.

Det har varit intressant och fullt upp :) Sådär lagom fullt upp så man i alla hinner tänka och sitta ner någon gång ibland, men ont i fötterna får man ^^ Även höfterna och knäna, men det går väl över efter ett tag som i somras.

Nu ska jag fixa lite, sedan ska jag till Levi en stund innan det är dags att gå och lägga sig igen! Börjar 7.00 imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0