Västerort Djursjukhus - Dag 7

Idag var jag på operation igen.
Jag jobbade 7-16 med Elise och egentligen Tina också, men tyvärr gick det lite dåligt för henne på morgonen :/ Hon råkade ut för en aggressiv Rottweiler... Den hoppade mot hennes ansikte när hon skulle hämta den på rummet efter sederingen, men hon hann ta upp armen. Den blev dock rätt sargad med djupa, blödande bitmärken i underarmen. Det var märken efter alla tänder både på under- och översida. Den bet matte också när hon skulle ta bort honom från Tina... Inte vidare mysigt. Jag var inne på ett rum när det hände och hörde bara "Helvete också!"... Typiskt att det ska vara en Rottweiler också :/ För nu blev ju alla där ännu mer anti Rottweiler :( Jag tänker bara på alla "Emil-snälla" Rottweilers som får skit för sådant här...

Resten av dagen gick i alla fall bra, fast Elise fick vara ensam sköterska inne på operation. Hon hade ju dock mig och Louisa, en Spånga-praktikant, till hjälp med enklare saker ;)

Idag så var det inget nytt som jag sett eller gjort utan det var det vanliga :) Mycket kastrationer av olika slag då de just nu har kampanj med 30 % rabatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0