...

Det finns saker som man tänker på ofta och det finns saker som man inte tänker på lika ofta.
Det finns saker som man blir glad av att tänka på och det finns saker man blir ledsen av.
Det finns saker som man vill komma ihåg, men glömmer av och det finns saker man vill glömma, men som vägrar att försvinna.

...

Ibland när jag tänker på dem sakerna som jag inte tänker på lika ofta, för att det inte är bra, som jag blir ledsen av och som jag vill glömma, men som vägrar att försvinna, undrar jag varför saker blir som det blir.
Vad som går fel. Vad som egentligen hände och om de kunnat hindras. Frågor som jag aldrig kommer få svar på eller ett svar som gör någon skillnad, som hjälper. Fast jag i vissa fall faktiskt ställt frågan...

Varför kan man bara inte få glömma det man vill glömma och komma ihåg det man vill komma ihåg?
Kan man bara inte få radera det som gör ont? Det obehagliga ontet...

Ibland kommer man själv att tänka på det, ibland blir man överraskad och ibland blir man fysiskt och påtagligt påmind. När det uppenbarar sig i fysisk form, vad gör man då? När det är påtagligt nära men ändå inte så att man kan göra det bättre på något sätt...



Vissa stunder är jobbigare än andra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0