Västerort Djursjukhus - Dag 35

Idag så gick jag pol/akut.
Jag gick bredvid Sara och Claudia och jobbade 8-17.

Idag så har jag tagit lite blodprov, chipmärkt, försökt hitta en ägare till hittekatten som kom in igår, tagit hand om hittekatten, fått se spolning av preputiet, assisterat vid ultraljud och andra undersökningar m.m.

Jag har även hjälpt min praktikplats med deras nya diskdesinfektor ^^ Jag ska leka lärare imorgon igen och ha lite genomgång med hon som har hand om sterilen mest på Västerort. Det känns bra att kunna något som de andra inte kan.
Annars har dagen varit lugn. Det kom inte in några akutfall på eftermiddagen när vi var på akuten och på förmiddagen då vi gick bokad lista var det ganska lugnt också. Vi hade en full lista men det var inget som drog ut på tiden eller var extra jobbigt/krångligt.

Nu ska jag ta och äta lite middag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0