Västerort Djursjukhus - Dag 36

Idag så gick jag egentligen på sköterskelistan.
Jag gick bredvid Elise och jobbade 9-18.

Idag så har jag och Susse kämpat med den nya diskdesinfektorn som inte vill fungera som den ska... Den torkar inte disken som den ska :/ Så allt var blött imorse när vi skulle plocka ut det och skären till rakapparaterna hade rostat :S Installatören kommer igen nästa vecka så vi hoppas att han kan ställa allt till rätta.

Sedan har jag lekt steril assistent under en pyometraoperation :) Så jag fick tvätta och desinficera händerna som jag lärt mig, klä på mig steril rock, munskydd, hårnät och handskar och vara med i operationssåret ^^ I en timma stod jag klädd så och hjälpte till när det behövdes, resten av tiden stod man med händerna i vädret och observerade vad veterinären gjorde ;) Det var intressant!
Jag har även spolat preputiet (förhuden) och analsäckarna på en hund, varit hållhjälp, packat upp foder m.m.

Just nu sitter jag hos Levi i Uppsala, så nu ska jag sluta skriva ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0