Västerort Djursjukhus - Dag 38

Idag så var jag på operation.
Jag gick bredvid Elise och Tina och jobbade 7-16.

Jag har idag varit ansvarig för två tovklipningar; sedering, sövning, ögonkladd, klippning och vad som nu mer skulle göras (t.ex. vaccinering, öronmärkning, kloklippning etc). Den ena skulle klippas så lite som möjligt och den andra skulle lejonklippas (endast tassar, svans och huvud lämnas behårat).

Jag har även tagit in patienter, lagt kanyl, intuberat, sövt med Propofol, städat, spolat analsäckar, assisterat vid operation, assisterat vid kanylläggning, rastat en vovve, packat instrument för autoklavering etc.

Idag så har jag även fått se en analsäcksoperation. Det var intressant. Då fick jag se den så kallade tobakspungssuturen ^^

Nu ska jag fixa lite och kanske skriva lite på arbetet mitt.
Det är snart dags att lämna in...
Bara 2 veckor kvar!
Sedan blir det House till kvällen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0