19/7 - Circo Massimo, Marknad på Campo de Fiori, La Villeta

Dagen började med att vi blev väckta av vägomläggningen på vår gata...
Vi gjorde oss sedan i ordning och åt Brunch på cafét runt hörnet.



Brunchmacka ^^

Efter det tänkte vi bege oss till glass-stället vid Colosseum men de höll på att renovera så vi gick till Circo Massimo istället när vi ändå var i området. Efter Circo Massimo fortsatte vi över Travestere. Där åt vi glass på Blue Ice.



Den enda ön i Tibern ^^ som vi passerade på väg till Travestere




Levis (Gröna äpplen, vattenmelon och choklad) och min (Gröna äpplen, jordgubb och vattenmelon)

Sedan besökte vi en marknad på Campo de Fiori som vi råkade snubbla över. Där handlade jag lite presenter ;)
Sedan var vi till rummet en stund och fixade oss inför middagen.

Middag åt vi på La Villeta vid Piramide. Till förrätt åt vi bruschetta, porchetta, suppli, mozzarella di bufala afumicato och bröd. Till förrätt blev det fettucine con bolognese för mig och linguine con mare a pachi för Levi.



La Villeta



Förrätter



Huvudrätter

Vi avslutade sedan med efterrätt (glass!) från Cremeria Don Pepé. Jordgubb, gröna äpplen och vanilj för mig och blodapelsin och hasselnöt för Levi. Sedan begav vi oss till hotellrummet igen (i regnet!).



Glass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0