Allt löser sig. Eller?

Ja, idag har man fått bra besked och dåliga besked.

Det började dåligt imorse med att bilen som startade så fint igår eftermiddag, efter att ha stått sedan i fredags, inte startade >.< Det är ju typiskt när man tror att det löst sig så fint med den och den ska vara ett hjälpmedel och en trygghet, inte en black om foten som förra vinterna. Men icke -.- Tror dock att det endast är batteriet den här gången (hoppas verkligen det i alla fall!) så jag får väl dra upp det, ladda det och ta ut det till bilen lagom tills nästa fredag då jag tänkt åka hem. Så får jag hoppas att det funkar då...
Tur att man är född tidspessimist och var ute i god tid nog att hinna gå till skolan i alla fall...

Sedan fick jag mina papper från Naturvetarna idag, så nu är jag officiellt medlem där ;) Det är bra.
Jag kompletterade även min ansökan hos Akademikernas A-kassa med min senaste lönespec som bevis på att jag varit anställd i Sverige tidigare.

Jag fick svar ifrån Vänerbrodyr idag som meddelade att jag kommer få en ny jacka :) Jag kanske till och med får behålla den gamla också ^^ De vet inte när jackföretaget kommer skicka jackan, men jag kommer få en ny i alla fall ;)

Jag fick även svar ifrån företaget som jag beställt foton ifrån och fått lite svar på varför mina foton inte anlänt än. Så nu kan jag i alla fall andas ut lite, även om det verkar krånga med posten.

Sedan har jag även en del bra vänner som gör jobbiga saker lättare :) Och tur är väl det, för det tar udden lite utav det jobbiga. Särskilt tack till Becca som är extra (för hon är alltid bra) bra idag ♥

Så idag var det fler saker som var bättre än dåliga, men tyvärr är den dåliga en ganska stor grej som påverkar mycket :( Jag vill ju verkligen hem nästa helg och det skulle vara bra att få hem skiten, antingen för att byta till något annat (om det finns möjlighet) eller för att i alla fall få hem den så man slipper oroa sig för den och behöva krångla med den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0