Ansökan om legitimation

Jag har börjat kolla på det där med att ansöka om legitimation som vi måste göra när vi är färdiga för att få jobba som Djursjukskötare.
Det är bra krångligt...

Det är lite surt för det kostar 1350 kr att ansöka :/

Vi måste skicka in:
  • Ansökan
  • Personbevis
  • Kvitto på betalning av ansökningsavgift
  • Officiellt vidimerad kopia av behörighetsbeviset

Det är dock den sista punkten som är det verkliga kruxet...

Pengarna får man ju punga ut med, man har ju inget val, men det dumma är att det kommer ta ett tag innan vi får börja jobba :( Enligt uppgift från skolan tar det några veckor för examensbevisen att utfärdas då de ska utfärdas centralt ifrån Uppsala. Vi måste även begära ut examensbevisen själva, så det görs inte automatiskt... Dock så faxas en kopia på bevisen automatiskt till Jorbruksverket när de är färdiga. Det tar ju som sagt ett tag då :(

Vi har dock fått tips ifrån Jordbruksverket att skicka in alla andra papper i förväg så det bara är examensbeviset kvar att handlägga när det väl är färdigt.

 

Så det är vad jag sysslat med lite grann nu på kvällskvisten!

Jag har:

  • Fyllt i en ansökan
  • Fixat personbevis
  • Fixat kuvert och skrivit adress

Ska fixa med betalning och så en annan gång och sedan skicka in det så det är gjort :) För nu ska jag sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0