Dagens plugg

Förutom att ha varit i skolan på förmiddagen idag så har jag även börjat att skriva på min seminarieuppgift till den 21/11.
Jag har valt att skriva om förberedande tvätt/desinficering av operationsområdet innan operation.

Det är fyra saker jag ska skriva om:
  • Hur man gjort på mina praktikplatser
  • Hur vetenskapen tycker att man bör göra
  • Hur vi lärt oss i skolan att vi bör göra
  • Varför det skiljer sig? Fördelar/nackdelar med det olika sätten? mm.
Jag har än så länge skrivit om punkt 1 och punkt 3, samt hittat en vetenskaplig artikel som jag ska utgå ifrån på punkt 2.

Det får dock räcka för idag tror jag ;) Det är skönt med kurser som slutar med seminarium och inlämningsuppgift för en gångs skull, istället för att det slutar med en tenta som man måste tokplugga till hela tiden fram tills den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0