Färdig?

Så då var jag färdig med ett första utkast gällande Blodtransfusionskomplikationer/-reaktioner och Labolinas omvårdnadsplan.



Min fiktiva Labolina

Jag har samlat på mig 6 böcker och 4 vetenskapliga artiklar som källor, så det är rätt i alla fall :) Just nu är det dryga 2 ½ sida av max 3, så där ligger jag inom gränsen.
Jag har läst igenom det någon gång, fixat med källorna (bokstavsordning och rätt nummer) och ändrat någon uppbyggnad av texten här och var. Sedan när jag läser det igen ska jag gå på jakt efter "man" och "ju"... Har en förmåga att trycka in några sådana...
Jag har även tänkt be någon korrekturläsa så att det klart framgår vad som ska stå.

Jag har tagit upp:
  • Smärtlindring
  • Vidare utredning/undersökning/palpation
  • Bandaget
  • Nutrition
  • Rastning
  • Buren/Miljön/Värme

Det känns lite konstigt att kanske vara färdig redan :/ De brukar inte ge oss för mycket tid, det brukar snarare vara för lite tid avsatt... Visst att jag ska förbereda en muntlig redovisning också, men den är ju inte förrän på fredag, så det är ju mycket tid kvar...

 

Aja!

Nu ska jag ta en paus och ge mig i kast med bilen och sedan blir det lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0