Helgen

Helgen började inte så bra med i fredags eftermiddag som inte alls gick som jag ville...
Jag kom inte med bilen ifrån Skara.

Den kom till Norra av-/påfarten till Skara. Där dog den. Elin fick komma till undsättning och efter att ha både vänt den manuellt genom att putta och haft problem med en bristande bogserlina så fick den så snällt finna sig i att bli parkerad på Jula-parkeringen.
Klockan 15 stod jag i min hall igen... Jag begav mig ut på uppdrag "Få bilen ifrån Skara till Jakan" vid 12.30...
Elin erbjöd sig då, som den pärla hon är, att passa missarna i helgen så jag bokade tågbiljett och tog 17-bussen mot Skövde. Kom till Jakan vid 20.30 och jag fick skjuts ifrån Stockholm hem av Levi ^^ Lyx! Kändes behövligt efter en sådan dag...

Lördagen inleddes med att jag och mamma åkte till stallet. Mys! Jag red Jupiter och mamma red Gina tillsammans med två till :) Det var kul!
Sedan var jag hemma. Tittade på tv med pappa och Levi, fikade på mammas nybakade saffransbutterkaka, var till centrum och köpte strumpor ^^ och var till Levi på kvällen. Spelade Alfapet och kollade på "Så mycket bättre" med hans familj. Sov där.

Idag var vi till en skjutbana (inomhus) och Levi och hans bror skulle få prova på att skjuta massa olika vapen ^^ Sedan har det varit födelsedagsfika hemma hos Levi och hans föräldrar :) Det blev Chili con carne, läsk, bullar och pepparkakor ;)
Vid 17 begav sig dock jag och hans bror mot Skara och Göteborg och jag kom fram vid 20.30. Här blåser det som satan, men det var inte särskilt farligt förrän bara någon mil innan Skara och tur var väl det, med tanke på hur jobbigt det verkar vara i delar av landet...

Nu ska jag fixa lite, sedan ska jag sova :) Imorgon börjar en ny kurs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0