Idag har vi lärt oss viktiga saker i skolan ^^

Ja, idag har vi lärt oss viktiga saker i skolan ^^

Vi har lärt oss:
  • Att inte dricka saker ur små bruna flaskor - För då kan man somna!
  • Att det inte är nyttigt för hundar att gräva upp grannes nyligen avlivade kanin - Då kan den sova i flera dagar!
  • Att får inte kan leva på gödselstackar och sannerligen inte kan leva på bröd
  • Att se så dåligt att frugan måste vara med vid operationen och peka ut vart man ska ta bort saker är ett bra sätt att bli av med sin legitimation
  • Att ett annat bra sätt att bli av med sin legitimation är att glömma 9 kompresser inuti ett djur
  • M.m.

Nää, skämt åsido, vi har faktiskt lärt oss en hel del idag :)

Vi hade förläsning om lagstiftning, legitimationen, vad vi får göra/inte göra, vad vi får delegera, vad vi kan få delegerat etc.

Det viktigaste vi lärde oss var dock att vi är de mest utbildade "Djursjukskötarna" i EU :) Det är lite roligt ^^

 

Jag känner att det är bra att jag har mitt egna juridiska ombud när det kommer till sådant här ^^ Inte för att jag planerar att bli anmäld till ansvarsnämnden, men det kan ju också hända, utan mer för att kanske förstå det här bättre. För det är mycket att ta hänsyn till! Det finns mycket som reglerar Djurens hälso- och sjukvård.

 

Nu ska jag i alla fall ta itu med lite annat :) Vad har jag inte riktigt bestämt än... Vi får se helt enkelt! Middagen är ju avklarad i alla fall ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0