Mat, mat, mat

Nu har jag stått i köket sedan jag kom hem, alltså typ i 2 timmar.
Det tar tid när man ska räkna kalorier...

Först plocka fram, måtta upp, väga, räkna kalorier i allt, tillaga allt, väga, räkna, måtta upp i lagom stora portioner, diska, hålla Tisse borta ifrån hela händelsekedjan, frysa/kyla in och sedan efter allt detta kan man sätta sig ner och äta!

Och om ni undrar varför jag bemödar mig med att räkna kalorier så är det för att det inte har funkat att enbart äta tills man nästan är mätt och träna för mig nu när jag aspirerat på att gå ner lite i vikt/mått. Alltså måste jag se till kalorier in/kalorier ut. Så enkelt är det. Kan jag göra det med katternas mat så kan jag göra det med min. Synd bara att jag inte äter ett torrfoder... Det skulle gå så mycket snabbare då ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0