Reflektionsseminarium = avklarat!

Då har man klarat av det ena seminariumet av två i den här kursen :)
Det var dock inte så jobbigt idag.

Vi satt i grupper om ca 9 stycken och redovisade om något som är en Djursjukskötares uppgift. Jag valde preoperativ tvätt av patient. Man skulle berätta om hur man gjort på praktikplatserna, hur vi lärt oss i skolan, hur man enligt en vetenskaplig artikel tyckte att man skulle göra och sedan jämföra alla dessa och komma på likheter/skillnader, fördelar/nackdelar och så vidare.


Det gick bra och det var väldigt avslappnat och skönt och vi diskuterade lite kring alla ämnen när man redovisat det färdigt. Så det var mycket skönt.

Nu idag så har även den andra seminariumuppgiften påbörjats. Jag sitter just nu och letar artiklar om blodtransfusion på hund efter att ha läst om det i en kursbok jag har. Så jag ska väl ta och fortsätta med det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0